ОРГАНІЗАЦІЯ АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНИХ РОБІТ

7.4.3.1 Технологія відчинення та видалення заклинених дверей


При лобовому або боковому ударі може статися заклинення дверей внаслідок зміщення стійок. В цьому випадку за умови, що потерпілий не затиснутий та його стан дозволяє вилучення через двері, з метою завдання мінімальної шкоди автомобілю можна відчинити пошкоджені двері. Для виконання цієї операції потрібно кінцями гідравлічного розтискача або інструментом ІРАР збоку схопити край дверей біля замка. Цей край необхідно трохи завернути назовні до оголення замка. Потім замок потрібно перекусити кусачками та відчинити двері.

Рис. 7.11. Відкриття дверей для вилучення потерпілого

Якщо для вилучення потерпілого потрібно видалення передніх дверей то для цього необхідно розширити за допомогою інструмента ІРАР або лома щілину між дверима та кузовом з боку шарнірів, починаючи з верхнього. Для утворенні щілини можна також стиснути крило зверху за допомогою гідравлічного розтискача. За допомогою розтискача також можна розширити щілину поміж дверима та кузовом, якщо розширити віконний проріз дверей (рис 7.12). Потім за допомогою розтискача зірвати двері з шарнірів (рис. 7.13).

Краще виконувати покрокове розширення щілини між дверима та кузовом за допомогою гідравлічного розтискача, поступово просуваючи його вперед приблизно на 2/3 його довжини. Поступовість у даному випадку дасть змогу видалити двері цілими, а не руйнувати їх частинами. Під час роботи один рятувальник повинен притримувати дверцята, щоб вони не травмували рятувальника, який працює з інструментом.

Рис. 7.12. Розширення віконного прорізу дверей

Рис. 7.13. Технологія видалення передніх дверей

Під час виконання робіт з руйнування кузова автомобіля потрібно дбати про безпеку потерпілого, в першу чергу потрібно зафіксувати шийний відділ хребта потерпілого в тому положенні, в якому він знаходиться. Накрити покривалом, щоб уламки конструкцій, скла не завдали додаткових травм.

Для видалення задніх дверей потрібно за допомогою лома або ІРАР розширити щілину поміж дверима та кузовом зі сторони замка, потім з тієї ж сторони відтиснути розтискачем.

Фільм 7.1. Вилучення потерпілого через двері

У разі необхідності видалення обох дверцят з однієї сторони спочатку потрібно визначити, з яких починати. На порядок видалення впливають два фактори, а саме місце знаходження потерпілого та характер пошкодження дверей. Наприклад: Якщо постраждалий знаходиться на передньому сидінні, то спочатку потрібно розширити щілину біля замка задніх дверцят та відтиснути її до відкривання. Потім за допомогою гідравлічних кусачок перекусити середню стійку спочатку внизу, а потім в верху та, притримуючи обоє дверей видалити задню. Передня тримається на шарнірах. Потім треба розширити щілину біля шарнірів передніх дверей та відтиснути їх до зривання;

Якщо потерпілий знаходиться на передньому сидінні, а бокова поверхня кузова разом з середньою стійкою сильно деформована, то спочатку потрібно розширити щілину біля шарнірів передніх дверей та відтиснути їх до зривання. Потім, притримуючи задні двері, перекусити середню стійку спочатку внизу потім вверху та видалити двері разом із стійкою.

Якщо потерпілий знаходиться на задньому сидінні, то починати слід з передніх дверей. Частіш за все спочатку видаляють передні двері, а потім разом із стійкою задні. Приклад видалення обох дверей показано на рис. 7.14

Рис. 7.14. Видалення обох дверей з однієї сторони

« 7.4.3 Прийоми деблокування потерпілих7.4.3.2 Технологія видалення даху автомобіля »


© 2009 Університет цивільного захисту України