ОРГАНІЗАЦІЯ АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНИХ РОБІТ
7.4.3.5 Деблокування потерпілого затиснутого конструкціями кузова
Під час аварій можуть траплятися випадки, коли внаслідок пошкодження кузова потерпілі можуть бути затиснуті його конструкціями. Найбільш характерними варіантами затискання є такі: затискання нижніх кінцівок потерпілого деформованою підлогою, тунелем коробки передач, педалями, порогом; затискання тіла потерпілого дахом, торпедою, сидінням автомобіля. У разі затискання нижніх кінцівок, по-перше, необхідно розчистити простір навколо потерпілого та ліквідувати затискання. Для цього потрібно надійно зафіксувати автомобіль, оскільки додаткові його коливання викликають біль у потерпілого. Технологія деблокування включає в себе послідовне виконання наступних операцій: - видалення дверей зі сторони потерпілого та розчищення місця біля його ніг (шматки панелей, килимки, обшивка, проводка тощо) для забезпечення проникнення лікаря; - видалення даху, при цьому необхідно слідкувати за остаточною деформацією кузова, щоб не викликати повторних затиснень потерпілого; - за необхідності видаляються педалі; - розрізається поріг в місті деформації; - відтискається поріг від тунелю КПП; - за наявності двох та більше потерпілих, затиснутих в автомобілі, необхідно до їх визволення повністю розчистити простір навколо них, звільнивши також шляхи евакуації (видалити двері, зробити надрізи порогів, зрізати стійки, видалити дах, сидіння, які заважають). Почергове визволення потерпілих та пов’язане з цим руйнування кузова може викликати неконтрольовану вторинну деформацію, внаслідок чого виникає небезпека повторного затискання інших потерпілих. У разі затиснення тіла потерпілого поміж сидінням та торпедою необхідно ретельно продумати весь хід рятувальної операції та уникнути небезпечних деформацій в міру ослаблення конструкцій кузова. Технологія деблокування включає в себе послідовне виконання наступних операцій: - видалення обох дверей зі сторони потерпілого, при цьому під час зрізання середньої стійки внизу потрібно залишити в нижній частині висоту, достатню для упору гідравлічного домкрата в куті поміж нею та переднім порогом автомобіля; - встановити під середню частину автомобіля (під середньою стійкою) підкладку або домкрат. Це потрібно для того, щоб автомобіль не склався під час роботи; - звільнити напрямок видавлювання торпеди, видалити лобове скло, якщо воно збереглося; - зробити надріз порогу біля передньої стійки та самої передньої стійки поміж підлогою та торпедою; - встановити гідравлічний циліндр (домкрат), одну п’ятку якого уперти у кут поміж залишеною нижньою частиною середньої стійки та переднім порогом, а іншу-в торпеду. Та відтиснути передню частину автомобіля (рис 7.22); - якщо звільненню потерпілого заважає кермо, то нижню третину його зрізають (рис. 7.23), а решту відтискають. Рис. 7.22. Відтискання передньої частини автомобіля При затисненні водія між сидінням та кермом необхідно накрити потерпілого ковдрою та зрізати кермо як показано на рис. 7.23 Рис. 7.23. Місця зрізання керма При затисненні ніг водія педалями рекомендується якщо є можливість зняти взуття водію та зрізати або відтиснути педалі як показано на рис. 7.24. Рис. 7.24 Відтискання педалей. Визволення потерпілого проводять під наглядом лікаря рис. 7.25. Рис. 7.25. Визволення потерпілого під наглядом лікаря
|
© 2009 Університет цивільного захисту України