ОРГАНІЗАЦІЯ АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНИХ РОБІТ

7.4.3.6 Деблокування потерпілого з під автомобіля


Необхідність деблокування потерпілого з під автомобіля виникає в тих випадках, коли автомобіль наїздить на людину (рис. 7.26) або коли перекидається набік (рис. 7.27). В цих випадках необхідно з’ясувати, якою саме частиною автомобіль впливає на потерпілого, визначити місце встановлення домкрата або пневматичної подушки, підняти автомобіль та надійно зафіксувати його в піднятому стані. Одночасно з роботами з підняття автомобіля лікар групи подає невідкладну допомогу потерпілому. Після звільнення потерпілого від впливу ваги автомобіля, його необхідно обережно витягти назовні, по можливості не змінюючи положення.

Рис. 7.26. Витягання потерпілого з під автомобіля при наїзді

При дорожньо-транспортних ситуаціях, пов’язаних з автобусами, найбільшу небезпеку для пасажирів автобуса становить ситуація внаслідок якої автобус перекидається. В цьому випадку пасажири травмуються через конструкції салону, а також внаслідок тисняви, яка виникає під час перекидання. Якщо автобус рухався з досить великою швидкістю, то внаслідок перекидання або різкої зупинки пасажирів може викинути через лобове скло або інші вікна і вони можуть потрапляти під автобус.

Рис. 7.27. Витягання потерпілого при перекиданні автобусу

Під час звільнення пасажирів, які залишилися в салоні, потрібно використовувати основні, запасні евакуаційні виходи та вікна. В першу чергу треба визволити пасажирів, які залишилися в салоні, а потім тих, хто потрапив під автобус. Під час деблокування пасажирів потрібно дотримуватися основних правил деблокування потерпілих, а саме: виключити можливість загорання (вимкнути акумулятор, припинити витікання пального, ізолювати розлите пальне); закріпити автобус в тому положенні, в якому він опинився, запобігти подальшій зміні положення; за необхідності руйнування конструкцій кузова слідкувати за їх поведінкою.

Для звільнення потерпілих, які опинилися під автобусом, необхідно використовувати пневматичні підіймачі; підйомні крани; в разі неможливості їх застосування необхідно робити підкопи під кузовом (рис 7.27).

« 7.4.3.5 Деблокування потерпілого затиснутого конструкціями кузова7.4.3.7 Особливості деблокування потерпілих з вантажних автомобілів »


© 2009 Університет цивільного захисту України