Культура усного мовлення працівника системи МНС

Завдання

Завдання  № 1. Від поданих слів утворіть слова за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-. Поясніть чергування приголосних.
Ладога, герцог, кріпак, школяр, птах, керівник, ткач, казах, викладач, ябедник, чудак, Петербург, товариш, полковник, депутат, Цюріх, таврувальник, половець, Париж, залісся, завод, Кавказ, словак, Овруч, Карабах, юнак.

Завдання №2. Від запропонованих прикметників утворіть, де це можливо, іменники за допомогою суфікса –ин-, Відповідь обґрунтуйте.
А. Київський, донецький, галицький, закарпатський, львівський, уманський, кримський, Хмельницький, запорізький, сумський, вінницький, рівненський, полтавський, волинський, чернівецький.
Б. Батьківський, канцелярський, людський, козацький; солдатський, учнівський, вояцький, обломовський, отаманський, боярський, гайдамацький, дідівський.

Завдання №3. Утворіть вищий ступінь порівняння прикметників, поясніть зміни приголосних.
Високий, вузький, тяжкий, дужий, солодкий, швидкий, добрий, м'який, близький, легкий, короткий, широкий, рідкий, дорогий, товстий.

Завдання №4. Доберіть до поданих слів українські відповідники. Поясніть правопис слів іншомовного походження.
А. Адміністрація, фактор, кон'юнктура, акциз, аспект, акція, аргумент, бізнесмен, кореспонденція, вексель, синтез, конкуренція, кредит, кар'єра, маркетинг, фермер, аудієнція, етап, інтерв'ю, нюанс.
Б. Спікер, кур'єр, презентація, репрезентація, турне, круїз, авторитет, менталітет, інтер'єр, асортимент, девальвація, деномінація, інтеграція, інвестиція, кон'юнктура, резюме, імпічмент, електорат, плюралізм, рейтинг.

© 2005 Академия гражданской защиты Украины