МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ по застосуванню Кодексу України про адміністративні правопорушення в діяльності органів державного пожежного нагляду

1.3 Концепція адміністративної реформи

Державно-управлінська діяльність завжди була і є необхідною. Головне полягає в обов'язкових змінах форм і методів цієї діяльності, що диктуються умовами суспільного розвитку.

Потреба в таких змінах найбільш голосно заявляє про себе у кризові періоди, коли системи державного управління не можуть забезпечити ефективності управлінського впливу, не встигаючи адекватно реагувати на трансформацію соціально-економічних відносин.

Важливим інструментом подолання трансформаційної кризи в Україні є створення сучасної, ефективної системи державного управління. В свою чергу нова система державного управління має бути створена шляхом проведення адміністративної реформи.

Зміст адміністративної реформи полягає, з одного боку, в комплексній перебудові існуючої в Україні системи державного управління всіма сферами суспільного життя. З другого, у розбудові деяких інститутів державного управління, яких Україна як суверенна держава ще не створила.

Метою адміністративної реформи є поетапне створення такої системи державного управління, що забезпечить становлення України як високорозвинутої, правової, цивілізованої європейської держави з високим рівнем життя, соціальної стабільності, культури та демократії, дозволить їй стати впливовим чинником у світі та Європі. Її метою є також формування системи державного управління, яка стане близькою до потреб і запитів людей. Головним же пріоритетом її діяльності буде служіння народові, національним інтересам.

Для досягнення мети адміністративної реформи в ході її проведення має бути розв'язано ряд завдань:

  • формування ефективної організації виконавчої влади як на центральному , так і на місцевому рівнях управління;
  • формування сучасної системи місцевого самоврядування;
  • запровадження нової ідеології функціонування виконавчої влади місцевого самоврядування як діяльності щодо забезпечення реалізації прав і свобод громадян, надання державних та громадських послуг;
  • організація на нових засадах державної служби та служби в органах місцевого самоврядування;
  • створення сучасної системи підготовки та перепідготовки управлінських кадрів;
  • запровадження раціонального адміністративно-територіального устрою.

Концепція адміністративної реформи передбачає, що вона має здійснюватись у п'яти напрямах за три етапи. Ці напрями мають включати:

  • створення нової правової бази, що регламентуватиме державне управління в Україні;
  • формування нових інститутів, організаційних структур та інструментів здійснення державного управління;
  • кадрове забезпечення нової системи державного управління;
  • зміцнення та формування нових фінансово-економічних основ функціонування державного управління;
  • наукове та інформаційне забезпечення системи державного управління, формування механізмів наукового та інформаційного моніторингу її функціонування.

Етапи:

· розробка та офіційне схвалення Концепції адміністративної реформи та Програми здійснення адміністративної реформи;

· запровадження організаційно-правових засад реформування ключових елементів системи державного управління;

· поглиблення трансформаційних процесів, формування нових інститутів, організаційних структур та інструментів державного управління.

Велика увага у Концепції приділяється подальшій систематизації адміністративного законодавства шляхом його кодифікації. Оскільки здійснити таку кодифікацію одночасно та в одному акті об'єктивно неможливо, пропонується поетапна кодифікація за окремими сферами та інститутами адміністративно-правового регулювання. Кожний етап цього процесу має завершуватися підготовкою окремих частин майбутнього узагальнюючого Адміністративного кодексу України у вигляді відповідниих томів (або “книг”), які повинні мати кодифікований характер і можуть називатися відповідними “Кодексами”.

Реформування організаційних структур виконавчої влади є найбільш складною проблемою адміністративної реформи в Україні. Визначені у Концепції заходи щодо цього напряму грунтуються на вироблених світовою практикою принципових засадах функціонування виконавчої влади у декмократичній, соціальній, правовій державі:

  • пріоритетність законодавчої реграментації функцій, повноважень та порядку діяльності органів виконавчої влади;
  • незалежність здійснення функцій та повноважень виконавчої влади від органів законодавчої та судової влади у межах, визначених Конституцією і законами України;
  • здійснення внутрішнього та судового контролю за діяльністю органів виконавчої влади, їх посадових осіб насамперед, з позиції забезпечення поваги до особи та справедливості, а також постійного підвищення ефективності державного управління;
  • відповідальність органів виконавчої влади, їх посадових осіб за свої рішення, дії чи бездіяльність перед громадянами, права яких були порушені;
  • запровадження механізму контролю за функціонуванням виконавчої влади з боку суспільства через інститути парламентської і прямої демократії, передбачаючи, що вищі посади в ключових органах виконавчої влади є політичними посадами;
  • принципи ефективності, відкритості та доброчесності в роботі уряду, інших органів виконавчої влади.

 

 

 

 

 

 

 

© 2004 Академя гражданской защиты Украины