Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито. З метою підвищення виховної і попереджувальної ролі ведення справ про адміністративні правопорушення, такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання чи проживання порушника (ст. 249 КУАП).Дана стаття Кодексу відтворює принцип гласності при розгляді справ про адміністративне правопорушення. Яких-небудь виключень з цього принципу не існує.
Гласність при розгляді справ сприяє здійсненню контролю з боку громадськості за діяльністю органів і посадових осіб, що розглядають справи, посиленню виховного впливу на порушників і громадян, що присутні при розгляді справ, допомагає попередженню правопорушень.
Вимога про відкритий розгляд справи означає, що відповідний орган чи посадова особа зобов’язані, у першу чергу, вчасно сповістити правопорушника про місце і час розгляду справи, а також запросити свідків, потерпілого, експерта. Крім того, наприклад, адміністративні комісії широко оповіщають населення мікрорайону чи колектив підприємства, установи за місцем роботи або навчання порушників про місце і час розгляду справ про адміністративні правопорушення. З цією метою вивішуються оголошення в під’їздах будинків, на підприємствах і в установах, повідомляється про засідання комісій через громадські організації, органи суспільної самодіяльності.
Розгляд справи посадовою особою має свої особливості, в порівнянні з розглядом справи колегіальним органом. Однак і посадова особа не вправі відмовляти зацікавленим особам у їхньому проханні бути присутніми при розгляді конкретної справи про адміністративне правопорушення.
Принцип гласності знаходить своє вираження також у тому, що орган чи посадова особа, які розглядають справи про адміністративні правопорушення, у випадках, зазначених у ст. 286 Кодексу, зобов’язаний винести постанову про накладення стягнення, довести до відома адміністрації чи громадської організації за місцем роботи, навчання чи проживання порушника.
У статті, з метою розширення гласності, передбачена можливість розгляду справ безпосередньо в трудових колективах за місцем навчання чи проживання порушника. У зв’язку з цим, згідно зі ст. 21 Положення про адміністративні комісії, можуть проводитися виїзні засідання комісії для розгляду справ про адміністративні правопорушення. На таких засіданнях може бути присутнє значно більше присутніх, однак у цих випадках необхідно підбирати актуальні справи, розгляд яких принесе найбільшу користь у вихованні громадян. Треба підготувати належне приміщення для засідання комісії, вчасно сповістити про нього людей. Для цього варто установити тісний контакт з адміністрацією і представником громадських організацій за місцем виїзного засідання комісії. Розгляд справ з виїздом за місцем роботи проживання чи порушника може вестися не тільки колегіальним органом, але й уповноваженою посадовою особою.